Biblija - stvaranje mita
Blog
srijeda, rujan 19, 2007

Vjeronauku u školama.

Rekli su vam da je vjeronauk – „izborni predmet“.
Samo vam nisu dali – iz čega da birate.
Osim da vam dijete sjedi u hodniku, knjižnici ili baulja po školi.
Rekli su vam da – „ide i većina“,  „nemojte djecu već sad razdvajati“, „na vjeronauku se ne uči ništa loše“…
A potajno vas muči i – što će susjedi reći? Hoće li se djeca pobožnih roditelja ismijavati mojem? Hoće li moje dijete u stadu ovaca biti – crna ovca?

Mda…kad sam rekla da se Crkva i dan danas perfidno zavlači u svaku poru svjetovnog života, baš sam na to i mislila.
Računaju na efekt stada, pa kud svi turci tu i mali Mujo.

No…ne čini li vam se da su došla vremena kada se smije reći da vam – biti ovca - nije u karakteru?

Oni su ti koji razdvajaju jer nisu ni ponudili ništa u zamjenu za djecu koja ne idu na vjeronauk.


Većina će i ići dok god se pojedinci ne počnu osvješćivati.

Brine vas manjina? Znam za slučaj gdje je u jednom danu promijenjen raspored na nivou škole, zbog samo jednog učenika.
Zašto?
Zato što je njegov otac tražio od škole da vjeronauk stave zadnji sat, kako bi on mogao doći po njega, budući da mu sin u to vrijeme nje imao ni nadzor ni što za raditi. Rekli su mu da ne mogu jer je raspored već napravljen. Tada im je rekao da će otići u ministarstvo prosvijete i da će doći sa novinarima i kamerama...pa neka i njima objasne da se – ne može. Drugi dan je raspored bio izmijenjen. 


Na vjeronauku se ne uči ništa loše?
Zapravo vam od djece rade idiote. Doslovno. Na jednom satu će učit kako je čovjek nastao evolucijom, na drugom – da je Bog rekao – „Neka bude!“. I bi.




Na jednom će strogo razdvojiti sexualnost od zlostavljanja i reći da je homoseksualnost opredjeljenje, a na drugom – da je to bolest.
Tumačit će djeci da je homoseksualnost nešto neprirodno, poglavito zato što nema mogućnosti reprodukcije…a na isti način im se razmnožava i popadija. Na jednom će ih učiti o važnosti kontracepcije, zaštite i planiranja obitelji, na drugom da je to grijeh. Na jednom će slušati o tektonskim pločama, prirodi i potresima, a na drugoj o božjoj volji i čudnim putovima. Na jednom će učiti o gravitaciji, a na drugom kako je Marija uznesena na nebo duhom i tijelom. I to samo zato što je netko prije 57 godina donio direktivu da se u to Mora vjerovati. U istom danu ih uče da ih bog čuva (samo ako mu se ispravno mole, dakako), i bez grižnje savijesti će poslušati na vijestima kako je šleper u tunelu zajahao na automobil i ubio dvije majke i dvoje djece. Što je? Izgubio signal u tunelu? 
Ah da…čudni su mu putovi. No On je ipak dobar i milostiv. Samo onda nije jasno zašto mu se moramo moliti. Što god radili on i tako učini po svom.

Vjeronauku evidentno nije mjesto u školi.Tko ima potrebe za tom kvaziduhovnošću ima crkve i crkveni vjeronauk. A povrh svega, onaj kome vjeronauk nešto i znači i želi li sakramente, Mora ići i na crkveni vjeronauk i na mise. Djecu se bespotrebno opterećuje dodatnim gradivom.

Uz silno gradivo iz ostalih predmeta, uče ih i molitve, 10 zapovijedi (onih, da..kojih se ni sami ne drže..heh), 7 smrtnih grijeha, vjerovanja ovakva i onakva, pa uza sve i svu svitu svetaca, od kojih je najjednostavniji za zapamtiti – Stepinac.


Kada će profesor fizike objašnjavati na misi zakon gravitacije, a puk i dalje vidjeti gospu na oblačku…i kada će dijete na satu biologije dobiti 5 kada odgovori da i duhovi mogu pravit djecu…onda ce biti normalno da je vjeronauk u školi. 


Najčešće opravdanje za vjeronauk u školama je –„većina hrvata su vjernici.“ Pa idite u crkve. Većina hrvata se i školuje, pa škola još nije ušla u crkve.

A većina hrvata vjeruje i u horoskop, pa što…da uvedemo i sat astrologije?


Ako se vjeronauk vodi pod „intimnu duhovnu stvar pojedinca“, nema što raditi u školi.
Ja imam prvašicu. Ne ide na vjeronauk. Nije doživjela nikakvih neugodnosti. 
U razredu ih je dvoje koji ne idu. Prvi put kad je „nemala“ vjeronauk, prijateljica ju je pitala – „Što je to vjeronauk?“ Mala je rekla, „Tamo ti se uči moliti, ja ti tam ne idem, ja idem doma“? Prijateljica je rekla – „I ja bi doma, ali Moram na vjeronauk?“
Toliko o "izboru".
 


Ako roditelji djecu šalju na vjeronauk iz osobnog uvjerenja, to nije dječji izbor, već roditeljski.


Kada djecu pitate – želiš li crtati, pjevati, baviti se sportom ili se moliti – tada je to izbor, iz kojega bi oni trebali biti slobodni izabrati ono u čemu su dobri i u čemu su se pronašli ili traže. Ono što ih zanima.


Ako se djecu šalje iz osobnog uvjerenja..ja svoje nisam poslala baš iz tog razloga.

Do sad sam susretala i puno vjernika, koji nisu za vjeronauk u školama…jer znaju da im djecu bespotrebno opterećuju dodatnim gradivom. 
Prilikom upisa, pitala sam pedagogicu, doživljavaju li djeca neugodnosti zbog toga što su manjina, pa mi je rekla da nije do sada bilo nikakvih problema i da pobožnjaci uglavnom govore – „Blago tebi, ti to ne moraš.“  Poznanici mi govore kako ima dosta roditelja koji svoju djecu ispišu sa vjeronauka s početka nove školske godine. Kada vide o čemu se tu zapravo radi. 

Pa stoga…ne dajte da vas Opet zavedu stereotipima.

Samo recite – Ne!
 

Sakramente i tako mogu kupiti kad god se sjete.
 

                


svjetlonosa @ 09:32 |Komentiraj | Komentari: 175 | Prikaži komentare
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
U početku...

  • Blog nema ideju nametati mišljenja niti mijenjati vjerska uvjerenja. Tek se kritički osvrnuti na religije i ispravnost nametanja religijskih uvjerenja u svjetovnom životu, proanalizirati vjerodostojnost „svetog pisma“ i „tumačenja“ kroz povijest do danas, pogledati kako sav taj nauk ne/funkcionira u praksi i pokazati da za – biti dobar – ne treba ništa...samo se bude..
Brojač posjeta
453457
Statistika

 
...
  • Bare: "Kakva je to istina kad s druge strane je laž, izvrnute vrijednosti strah, samo strah."
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Index.hr
Nema zapisa.