Biblija - stvaranje mita
Blog
nedjelja, studeni 21, 2010
 

Nakon male pauze...nastavak.

Do sada smo vidjeli tko je sve i kako spominjao Isusa, a tu su sve redom ljudi koji su prepričavali rekla-kazala pričice, jednakog kredibiliteta kao i oni koji pričaju da su im tetke i strine pričale da je od njihove kume sestrić imao prabaku koja je čula da u Loch Nessu živi čudovište. I to još jedno od mnogih utvara o kojima ljudi maštaju od vajakada.

Ljudi koji Isusa nisu nikada ni vidjeli...nisu bili čak ni njegovi suvremenici.

No...zanimljivije od svega toga je – što o  Isusu mogu reći upravo njegovi suvremenici, povjesničari toga doba. Tko je to sve mogao pisati o tako važnoj osobi – a nije.

Pa eto spomenimo neke:

1.) Prvi kandidat za svjedoka mogao bi biti Plinije Stariji

Rimski povjesničar i filozof koji je živio od 23. do 79. naše ere kada je poginuo od erupcije Vezuva u Pompeju. Proputovao je Rimsko Carstvo, premda većinom sjevernim regijama. Čak spominje Pilata, piše o esenima (Kainitima), i stvarno je čudno da ne bi spomenuo sektu koja je prouzročila tolika previranja u Jeruzalemu i Rimu. Napisao je "Povijest njegovih vremena" (21 knjiga), "Povijest Germanskih ratova" (20 knjiga), enciklopediju "Naturalis Historia" (37 knjiga) koja je ostala očuvana u cijelosti. Ništa nije napisao o Isusu niti o kršćanima.

2.) Drugi kandidat mogao bi biti Seneka Mlađi

Rimski filozof i državnik koji je živio od 4. pr.n.e. do 65. naše ere. Rimski stojički filozof, državnik, pisac drama. Proputovao je Rimsko Carstvo i bio privatni tutor cara Nerona. Preživjela su brojna Senekina djela, uključujući preko 100 pisama o moralu. Isusa ni kršćane nije spomenuo niti jednom.

Neke njegove izreke za pamćenje:

"Ako želiš biti ljubljen, ljubi!" - Seneka, Epistulae Morales 9.

"Cijeli život nije ništa drugo do li put u smrt."

"Pazi da ne povrijediš druge, tako drugi neće povrijediti tebe." - Seneka, Epistulae Morale 103.

"Kad čovjek umije da bude zadovoljan sobom, zadovoljan je i svim ljudima."

"Nije siromašan onaj ko ima malo, nego onaj ko želi više."

"Zloba sama ispije najveći dio svoga otrova."

Rani crkveni otac Tertulijan, naziva Seneku - "naš Seneka", a kolale su i lažne pričice da se pokrstio. Valjda ih je posebno impresionirao njegov stav da ljudska patnja ima povoljan utjecaj na dušu.

3.) Treći kandidat bio bi Valerius Maximus

Rimski pisac koji je živio od 20. pr.n.ere. do 50. naše ere. Proputovao je raznim mjestima kroz Rimsko Carstvo, uključujuči istočne regije. Napisao je popularnu seriju knjiga o znamenitim izrekama i pothvatima prikupljenim iz cijeloga carstva: "Devet knjiga o djelima i izrekama za pamćenje". Tu se ništa nije našlo od Isusovih izreka ili pothvata, ili bilo čemu drugom u svezi kršćanstva.

4.) Četvrti kandidat za svjedočenje Isusovog postojanja bio bi svakako Filo Aleksandrijski

Taj židovski filozof je živio od 3. dekade prije nove ere do oko 50. god. nove ere. To ga čini pravim Isusovim suvremenikom.

Boravio je s Esenima i Terapeutima dosta godina (za koje će tri stoljeća kasnije kršćanski propagandist Euzebije reći da su to bili u stvari prvi kršćanski redovnici !!! a da je Filo za boravka u Rimu razgovarao sa svetim Petrom !!!); proputovao cijelom Palestinom i carstvom, a njegova je rodbina bila jedna od najbogatijih i najutjecajnijih toga doba, te izravno upletena u politiku tadašnjeg Jeruzalema. Svi skupa nemaju pojma ni o kome iz Isusove ekipe. Filo čak spominje Pilata i njegove konflikte sa Židovima, i pokazuje zavidno znanje o prilikama  tog doba i na tom prostoru. On spominje i mnoge druge beznačajne vjerske vođe, filozofe, sektu esena i sl.

U njegovoj filozofiji nalazimo koncept Logosa - Riječi Božje, koji je on nazivao Sinom Božjim - Paraclete, posrednikom između Boga i čovjeka (Citat: "Slika Božja je Riječ, po kojoj je sve stvoreno".

("Posebni zakoni"; Philo).

Sve su to kasnije besramno ukrali kršćani kao referencu na Isusa. Filo je pokazivao živ interes za dobrostanje Izraela. Da je postojao itko tko bi se nazivao Božjim Sinom i Logosom (kako nam to priča evanđelje po Ivanu za Isusa) koji se čudesno uzdigao iz mrtvih, krajnje je nevjerojatno da Filo o njemu ne bi čuo i pisao. A ipak u više od PEDESET (50) - neka su online na adresi: http://www.earlychristianwritings.com/yonge/index-2.html; Filosovih djela, nema niti najmanje naznake o Isusu Kristu niti o njegovim sljedbenicima ili čudesima.

 [1. Graham, The Jesus Hoax: str.145-146 Guignebert, Jesus: str.16]

Velečasni Dr. Giles piše u "Hebrew and Christian Records", sv. ii, str. 61. : "Veliko je naše razočarenje kada ne nalazimo NIŠTA u djelima Fila o kršćanima, o njihovim doktrinama ili o njihovim svetim knjigama. O knjigama naravno, ne moramo očekivati bilo kakvu zabilješku u njegovim djelima, ali o kršćanima i njihovim doktrinama, njegova šutnja je još čudesnija, znajući da je bio oko 60 god. star u vrijeme raspeća, i živio većinom u Aleksandriji, tako blisko povezan s Judejom, i Židovima, teško da bi propustio znati nešto od čudesnih događaja koji su se desili u gradu Jeruzalemu."

Filova djela daju uvid iz prve ruke o židovskim religijskim praksama, običajima i vjerovanjima. U svojim djelima ne spominje nikad ništa o Isusu, ali ima reference o Sinu Božjemu, Riječi, ovcama bez Pastira, ribarima koji puštaju svoje mreže, bogatašu i njegovoj riznici, ženi uhvaćenoj u preljubu, podizanju u zrak da se bude s Gospodinom zauvijek, o provjeri zlata kroz vatru, detaljima o tome kako su Rimljani bičevali i razapinjali židovske vođe u Egiptu, što se desilo približno u vrijeme navodnog Isusova raspeća. Nije niti čudno da se nameće ideja kako su pisci evanđelja crpili svoje podatke upravo od njega (Bruno Bauer).

5.) Pet kandidat bio bi Justus Tiberije

On je bio poznatiji židovski povjesničar, rođen u Galileji u vrijeme navodnog Isusovog raspeća. Odrastao je, dakle, među ljudima koji su, valjda, bili puni živih impresija na slavnog (bilo po čudesima, bilo po dobroti, bilo po blasfemiji, bilo po sramotnom kraju) Isusa i učenike. Živio je u Tiberiji, koja je navodno nedaleko Kapernauma. Stvarno je čudnovato da u njegova dva velika djela: 'Povijest rata za neovisnost' i 'Kronika o židovskom narodu od Mojsija do Agripe II' (AD 100), nema niti jedne jedine riječi o "židovskom kralju" Isusu. Oba njegova djela preživjela su do današnjih dana samo u fragmentima. Fotije, izuzetno načitani bizantski teolog iz 9. stoljeća, poznati svetac za pravoslavce, poznavao je obje knjige i, očekujući nešto o Kristu, detaljno ih je proučio. On komentira nespominjanje Isusa s vidnim čuđenjem: "Kod njega (Justusa) nema niti najmanjeg pomena o pojavi Krista, stvari koje su mu se desile, ili čudesnih djela koja je učinio." Pripisao je to "bolesti" tj. nevjeri židova. (Photius' Bibliothecam code 33).

[2. Graham, The Jesus Hoax: str.145 Guignebert, Jesus: str.16; http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=738&letter=J&search=justus]

Za spomenute pisce nitko ne kaže da su baš MORALI pisati o Bogočovjeku. No predstavljaju primjer i profil ljudi koji su napisali mnoge knjige i bili Isusovi suvremenici. Njihova posvemašnja šutnja nam ipak glasno govori da je "čudesna pojava Boga na zemlji" prošla neopaženo.

 

Opširnije u PDF formatu.

U suradnji sa Znanost i bibija

 Kraj. 

svjetlonosa @ 19:31 |Komentiraj | Komentari: 166 | Prikaži komentare
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
U početku...

  • Blog nema ideju nametati mišljenja niti mijenjati vjerska uvjerenja. Tek se kritički osvrnuti na religije i ispravnost nametanja religijskih uvjerenja u svjetovnom životu, proanalizirati vjerodostojnost „svetog pisma“ i „tumačenja“ kroz povijest do danas, pogledati kako sav taj nauk ne/funkcionira u praksi i pokazati da za – biti dobar – ne treba ništa...samo se bude..
Brojač posjeta
453463
Statistika

 
...
  • Bare: "Kakva je to istina kad s druge strane je laž, izvrnute vrijednosti strah, samo strah."
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Index.hr
Nema zapisa.